Resultaten

De bijeenkomsten zitten er op. Lees hier het resultaat en bekijk de foto’s.

17 oktober

14 november

12 december

Eerste bijeenkomst Brandweerberaad  Utrecht

Op 17 oktober kwam het Brandweerberaad voor de eerste keer samen. Ruim 90 mensen waren aanwezig. Samen hebben ze de thema’s bepaald die van belang zijn in het beraad:

1. Motivatie
2. Eerlijkheid
3. Eigenaarschap
4. Maatwerk
5. Kwaliteit 
6. Betrokkenheid 
7. Vakbekwaamheid 
8. Lokaal

 

Hier vind je de deelnemersgids:

Foto’s van de bijeenkomst:

Tweede bijeenkomst Brandweerberaad Utrecht

Op 14 november kwam het Brandweerberaad weer bij elkaar. De deelnemers gingen in gesprek met inspiratoren: het Inspiratiecarrousel. Tijdens het inspiratiecarrousel bepalenden deelnemers zelf met wie ze in gesprek gingen. In drie gespreksrondes deden de deelnemers kennis en inspiratie op die ze in het tweede deel van de bijeenkomst samen verder hebben verwerkt in hun voorstellen.

Foto’s van de bijeenkomst:

Derde bijeenkomst Brandweerberaad Utrecht

Ondanks dat december voor iedereen een superdrukke maand is, waren er ruim 70 deelnemers aanwezig in de Jaarbeurs. Iedere groep presenteerde, ondersteund door mooie slides en video’s , hun antwoord op de vraag: Hoe leveren we de beste brandweerzorg voor onze regio, voor nu en de toekomst?‘ Na de presentatie was er steeds ruimte voor vragen vanuit de zaal.

Zoals bij ieder brandweerberaad, spatte de passie en betrokkenheid er ook nu weer van af. 

Vervolgens heeft iedereen zijn/haar prioriteit aan kunnen geven en zijn er opvolggroepen gevormd. Iedere opvolggroep heeft een aantal aanjagers afgevaardigd om samen met het MT Brandweer de voorstellen, met maar liefst 42 speerpunten, te helpen realiseren.

Jaap Donker sloot namens het MT Brandweer de avond af met lovende woorden over de kwaliteit van de voorstellen en gaf ook een vooruitblik over de verdere stappen in de opvolging.

Programma

15.30     Welkom en introductie programma

16.50     Ronde 1 Presentaties

               Pauze

               Ronde 2 Presentaties

18.20    Diner

               Prioritering speerpunten

               Ontdubbelen/combineren voorstellen

19.45    In opvolggroepen bijeen

20.15    Debrief opvolggroepen

20.30    Installatie aanjaaggroep

Drankje & hapje